Stowarzyszenie Szprotawski Uniwersytet Trzeciego Wieku | UTW Szprotawa

• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

,,ŻEBY SIĘ CHCIAŁO CHCIEĆ"

Email Drukuj PDF

W dniach 24 – 26.11.2017r. do Szklarskiej Poręby na wyjazdowe warsztaty aktywizująco - motywacyjne wyjechało 45 słuchaczy Szprotawskiego UTW. Stroną organizacyjną i merytoryczną zajęły się nasze koleżanki: Zenia, koordynatorka projektu pt.: „Akademia Aktywnego Seniora „ i Krysia. To właśnie w ramach tego projektu dofinansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich – Konkurs 2017 wyjechaliśmy na wyjazdowe warsztaty do Szklarskiej Poręby.

Warsztaty podzielono na dwa moduły. Część turystyczno - krajoznawczą prowadziła Krysia. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Lwówek Śląski jego część historyczną tj. rynek, ratusz, fontannę sukienników, mury obronne i basztę. Następnie pojechaliśmy do Lubomierza uroczego miasteczka w, którym kręcono wiele scen kultowego filmu ,,Sami Swoi". W muzeum Kargula i Pawlaka zobaczyliśmy film o historii powstania filmu oraz wiele rekwizytów, które wykorzystano podczas kręcenia filmu. Lubomierz to również miasto pełne bezcennych zabytków np. klasztor s. benedyktynek z pięknym barokowym kościołem , w którym przez wieki zgromadzono wiele relikwii osób uznanych przez kościół katolicki za świętych. Ciekawostką turystyczną jest tam, także kaplica klauzurowa i muzeum ornatów. W Szklarskiej Porębie mieliśmy okazję zobaczyć wodospad Szklarka, Kropelka i oczywiście piękno karkonoskich gór. Kolejną atrakcją turystyczną była wizyta w hucie szkła kryształowego,,Julia”. Proces produkcyjny przepięknych kryształów był dla wielu z nas wyjątkową atrakcją poznawczą, gdyż mogliśmy zobaczyć jak piękne przedmioty potrafią wydmuchać pracownicy tej huty. Pobyt w Szklarskiej Porębie to także kontakt z wysoką kulturą , gdyż mieliśmy okazje spotkać się z artystą rzeźbiarzem Z. Frączkiewiczem uznanym za jednego najbardziej wszechstronnego polskiego rzeźbiarza współczesnego. Jego monumentalne rzeźby z kamienia i żelaza znane są w Polsce i w Europie. Kamienny Krąg jest kolejną atrakcją tego regionu. Drugi moduł warsztatów obejmował pogadankę o roli Lidera w organizacji czasu wolnego seniorów oraz zajęcia motywacyjne w dwóch grupach. Na warsztatach uczyliśmy się jak motywować siebie zarówno personalnie jak i grupowo do różnego rodzaju aktywności, we współpracy grupowej. Odpowiedzialności za siebie i grupę w czasie realizacji wspólnych zadań, wrażliwości na potrzeby innych, umiejętności promowania własnej osoby, a także doceniania innych bez poczucia niższości. Ważnym aspektem tych zajęć była terapia śmiechem. Tak można określić zabawy grupowe, które pozwoliły nam bawić się , śmiać i czerpać radość z bycia razem. Nie zabrakło również zajęć tanecznych, które wyzwoliły w nas zarówno w młodszych jaki starszych seniorach wiele entuzjazmu. Wspólne pląsy, śpiewy i ruch to czas gdzie każdy znalazł coś dla siebie, wzmocniliśmy się psychicznie i fizycznie . Ten trzydniowy warsztat motywacyjny koleżanki i koledzy podsumowali, że ,, chce im się chcieć". Tak więc możemy z całą pewnością uznać, że cel tych warsztatów został osiągnięty w stu procentach.